Helyzetjelentés és a jelenlegi előzetes útvonalterv

Rég nem írtam semmiről, azonban ennek megvolt az oka. Sok minden nem történt az elmúlt hónapokban, ugyanis október végén egy szerencsétlen ugrás következtében eltörtem a jobb bokám, amit 6 hét fekvőgipsz és lassú rehabilitáció követett. Nagyon sokat köszönhetek Alannek, aki az első pillanattól támogatott és nyugtatott (az első sokk hogy nem indulhatok az athéni maratonon, csak miatta múlt el). Szerencsére most már egész egyben vagyok, másfél hónapja bringázok is. Az indulási terveket ez az eset nem halasztotta el, bár a fémet a lábamból még ki kell szedni március elején. Ettől függetlenül az április elejei induláshoz tartjuk magunkat. Ugyanis még nem mondtam le a május közepén rajtoló féltávú ironman versenyről, és előtte el szeretnénk elnézni Szlovánia felé is 🙂

Na de vegyük sorba a dolgokat, mert sokan érdeklődtetek afelől, hogy áll a túraterv, merre indulunk, mik a céljaink a következő pár évre. A felszerelésből csak pár apróság hiányzik, bár az egyik legfontosabb, a nekem megfelelő bringa is ezek között van, ami azért elég fontos lenne. 😀 A Kona Sutra mellett döntöttem hosszas keresgélés után, talán volt köze hozzá a dolognak hogy Alannek a tavalyi modell van, így van róla megbízható tapasztalat és kevesebb szerszámot is kell vinni. Elvileg március elején érkezik, így lesz pár hetem a tesztelésre, megszokásra is. Ami felszerelés megvan, azzal hamarosan bővítem a felszereléslistát, majd nézzétek meg. Pár dolog még nincs konkrétan megvéve, de 100% hogy megvesszük őket. Később, ha már lesz egy alap teszt időszak, írok pár felszerelésről véleményt is. A sátor és a pehelyhálózsákom, illetve Alan hátizsákja már megérkezett, teszteltük is január utolsó hétvégéjén egy vadkemping során.

Ami a túraterveket illeti, az elején említettem hogy el szeretnénk jutni Szlovéniába, majd utána visszafordulva az Adria mentén csorognánk le. Május elejére szeretnénk Montenegróba érni, hogy ne az utolsó pillanatban essek be a versenyre, és legyen időm pihenni és egy picit többet futni. A további tervek nyárra hogy bejárjuk a Balkánt és Görögországot, majd tél elején indulunk tovább Törökországba. Innen 2019 tavasz elején vesszük célba a grúz, majd az örmény hegyeket. Az első ország ahol vízumra lesz szükségünk, az Irán, ennek még itthon utánajárok, de a többi vízumot majd aktuálisan az út során fogjuk beszerezni. Ezután az “isztánok” jönnek, majd a Pamír fennsíkot bejárva Kínán keresztül Pakisztán és India, végig a hegyekben maradva. Egyelőre nem tudom, hogy Nepálba be tudunk-e jutni, de szuper lenne ha összejönne 🙂

Ha megfigyeltétek, próbáljuk úgy időzíteni a dolgokat, hogy nyárra legyünk a hegyekben, és a monszun időszak végére érjünk Indiába, ahol egy picit letennénk a bringát hogy megpihenjünk, ideálisan egy biofarmon dolgozva. Innen konkrétabb tervek egyelőre még nincsenek, attól is függ merre indulunk, hogy mennyire tudjuk beosztani a pénzünk. Ha szükséges, megállunk dolgozni valahol Délkelet-Ázsiában, de amit nem szeretnék kihagyni, az Japán. Ideálisan először ide megyünk és haladunk dél felé, hogy aztán majd Új-Zélandról jussunk Hawaiira vagy rögtön Alaszkába, ahogy kijön. Ha úgy olcsóbb, akkor pedig dél felől érkezünk az amerikai kontinensre. Természetesen a honlapon lesz egy térkép a már megtett útvonallal, amit igyekszem gyakran frissíteni 🙂

Ami az anyagiakat illeti, a költségvetést követni fogjuk, hogy mutatni tudjak nektek erről egy szép elemzést.  🙂 Az utazások során a legtöbb pénzt a szállás és maga az utazás módja szokta elvinni, ezt a költséget mi jelentősen csökkenteni fogjuk. Az út során nyilván lesznek olyan helyzetek, amikor vonatra, buszra kell szállni vagy stoppolni, mert bringával az út járhatatlan vagy nem lehet vele átmenni a határon. Viszont a legnagyobb részt a kontinensek közötti utazás adja, itt arra gondoltunk hogy repülő helyett (ami a környezet szempontjából is nagyon káros) ahol tudunk, hajóra szállunk, lehetőleg stoppal, némi munkáért cserébe. Ami a szállást illeti, a legtöbb esetben vagy vadkempingezünk, vagy warmshowers/couchsurfer helyeken szállunk meg, illetve más ingyenes lehetőségeket veszünk célba. Van jó pár, ahol még az ételre se kell költeni, ilyen a wwoof, workaway vagy a worldpackers, ahol némi munkáért cserébe szállás és ellátás jár. Ázsiában jó lehetőség még a buddhista templomok felkeresése, de más túrázók tapasztalatai alapján a kis falvakban nagyon sokan szívesen befogadják a túrázókat, ha más nem, engednek a kertben sátrazni 🙂

Egyelőre ennyi, az út közeledtével pedig töltök fel részletes csomaglistát képekkel, hogy lássátok, egy világutazónak mire van csupán szüksége a boldogsághoz 🙂