Statisztika

Mindazoknak készült ez az oldal, akik szeretnek analízist elemezni és belemerülni egy ilyen túra részletes adataiba. Egy Suunto Ambit Peak gps órát használok, így a távolság, szintkülönbség vagy az össz idő könnyen nyomon követhető (még a hőmérséklet is, nézzétek meg a második linket). Minden automatikusan átkerül a strava-ra is, mivel az alábbi könnyen áttekinthető grafikonnal rendelkezik, itt a heti átlagot láthatjátok. Kattintsatok ide a részletekért. És ide, az eredeti movescount profilomhoz (a Suunto saját oldala).

De eléggé adatmániás vagyok, így mindent vezetek egy online excel táblában is, ahol feltüntetem a helyet ahol este sátrat vertünk, és a megvásárolt csokimennyiséget (ami egyet jelent a megevettel persze). A csoki kiemelt szerepet játszik a túrán. 😀 Ha belenéznétek, itt megtehetitek. Gyors összefoglalóért pillantsatok jobbra (vagy alább, ha telefonon nézitek, ami manapság elég valószínű). Fontos megemlítenem, hogy az adatokat utoljára 2019 januárjában, Izmirben frissítettem, ami nyilván változni fog ha útra kelünk. Nézzetek időnként vissza.

Távolság: 12042km

Szintemelkedés: 116500m

Nyeregben töltött idő: 776ó 1p

Legmagasabb pont bringán: 4655m

Kerékpáros napok: 243

Túra összideje: 17 hónap

Elfogyasztott csoki: 20400g

Költségvetés

Szeretem követni hogy mire költöm a pénzem, és ezt már a túra előtt is lelkesen csináltam. Elég hasznos, ha tudni akarjuk, jó úton járunk-e hogy tartani tudjuk a költségvetést, és gyors áttekintést nyújt a pénzünkről és a kategóriákról ahova az elmegy. A legtöbben ezt azért csinálják, hogy megállapíthassák a területeket ahol vissza kell fogniuk magukat, azonban mi már így is csak azt vesszük meg, amire tényleg szükségünk van és a lehető legminimálisabb összeget költjük mindenre, így számunkra ez talán inkább csak a vizuális megjelenítés miatt fontos. Egy egyszerű de nagyszerű kis alkalmazást használok, a spendee-t, aminek weboldala is van, lehetővé téve az áttekintést egy nagyobb képernyőn, valamint havi szinten küld riportot emailben. Az ingyenes verzió megfelelő számomra, de persze extra funkciókért van prémium opció, ahogy az már lenni szokott a mai korban.

Egy kis anyagi áttekintés: €14.000 körüli összeggel kezdtük (változó,a legtöbb pénzünk jelenleg forintban van ami eléggé instabil manapság) miután megvettünk minden felszerelés, és mivel az eredeti tervek szerint addig akartunk menni ameddig kitart a pénz, behatároltunk egy kb €10 napi összeget, amit nagyjából tartunk is.

A kezdetekben ezt csak a kajára gondoltuk költeni, hisz sosem tudhatod, mikor kell új felszerelés és van néhány ismeretlen tényező mint pl a vízum. Eddig három komolyabb kiadásunk volt az elmúlt évben, egy multifőző, egy törött telefon kicserélése és új külsők a bringákra, és így is sikerült az átlagot €10,65-re kihozni, ami szerintem Európában egész jó. És nem, nem zacskós levesen meg rizsen élünk. Azért remélem a nagyobb dolgokat nem kell majd kicserélnünk, elég sokba kerültek. Ugyanitt szponzor kerestetik..

Csupán az 5 legnagyobb területet listáztam ki alább, de ennél jóval több van, mint a szállás vagy a ruházat, de ezek alig számítanak az egészhez képest. Amint látjátok, a legnagyobb részt az élelmiszer teszi ki, és egy így is marad jó eséllyel, azonban az utazás és a felszerelés lassanként növekszik, utóbbinál nyilvánvaló a helyzet, el kellett kezdenünk cserélni bizonyos dolgokat. Remélem tetszett ez a kis képes áttekintés. Mondjátok el a véleményetek, és szívesen fogadunk pénzügyi tippeket! 🙂